Sogneudflugt 2023

Trapholt Museet

Sogneudflugt til Trapholt Museet og Sankt Nikolai Kirke i Kolding torsdag den 1. juni 2023

Trapholt Museet er et spændende museum, der rummer moderne kunst, kunsthåndværk og design med enestående arkitektur og naturskøn placering ned til Kolding Fjord.

Trapholt byder hvert år på skiftende udstillinger og råder blandt andet over Danmarks største stolesamling på mere end 500 stole fra det 20. århundrede.

Program

Kl. 9.30 Afgang fra Viby Sognegård - sang, velkomst og introduktion til museet i bussen

Kl. 10.30 Ankomst Trapholt - Her vil en guide fortælle om de forskellige ud stillinger, hvorefter man kan gå rundt og opleve museet på egen hånd

Kl. 12.30 Frokost på museets skønne café Gustav Lind

Kl. 13.30 Lille gåtur i parken omkring museet

Kl. 14.00 Afgang til Sankt Nikolai Kirke

Kl. 14.15 Rundvisning i kirken

Kl. 15.00 Afgang mod Munkebjerg Hotel og restaurant

Kl. 15.30 Kaffe og kage med udsigt over Vejle Fjord

Kl. 16.45 Afgang fra Munkebjerg Hotel

Kl. 17.30 Forventet ankomst Viby Sognegård

Ret til ændringer i programmet forbeholdes.

Pris pr. person
395 kr.
Inklusiv bustransport, entrébillet og fuld forplejning

Tilmelding
Tilmelding til kirke- og kulturmedarbejder Sanne Noer på tlf. 2444 0292 eller på mail til kk-medarbejder@vibykirke.dk senest fredag den 26.maj 2023.

Betaling
Betaling til konto nr. 9070  2073717127 (Sparekassen Danmark) eller på mobilepay 22 08 24 (husk at anføre navn). Tilmeldingen sker efter ”først til mølle-princippet”, og man er først tilmeldt efter betaling. Der er plads til 50 deltagere.

De bedste hilsner
Sanne Noer (turleder tlf. 2444 0292) og Lis Andersen (menighedsrådet tlf. 2920 3700)

Aktuelle udstillinger på Trapholt

Connect Me

Oplev et stort digitalt kirsebærtræ, der blomstrer, når personer omfavner foran det, gå på vandet og påvirk det med dine spejlinger, få solsystemets planeter til at synge, kom tæt på et 11 meter højt grantræ fra top til rod og mærk på egen krop, hvordan kunstig intelligens påvirker og udfordrer os i kunsten som i hverdagen.

Marlene Landgreen

Tag på en rejse gennem fire sansende universer i udstillingen Flow of Change med den danske kunstner Malene Landgreen (f. 1962). Træd ind i maleriets rum og ind i en sanselig rejse gennem mørke, lys og farve. Gennem en række nye arbejder og installationer udfordrer Landgreen maleriets fysiske grænser.

In Clay and Paper

Den danske kunstner Michael Kvium (f. 1955) og norske kunstner Kjell Erik Killi-Olsen (f. 1952) har i tæt samarbejde udarbejdet udstillingen In Clay and Paper. Udstillingen er en præsentation af helt nye værker fra de to internationalt anerkendte kunstnere. Værkerne pryder museets hovedgade.

Sankt Nicolai Kirke

Sankt Nicolai er Koldings ældste kirke. Den er bygget ca. 1250. Kirken har en meget spændende historie og er tæt forbundet med Kolding Hus. Den er blevet renoveret en del gange gennem tiden. Vi skal opleve fortællingerne med et guidet besøg i Saint Nikolai Kirke.