Grønnere tider på Viby Kirkegård

Kirken set fra syd

Viby Kirkegård ændrer sig i disse år både på grund af færre kiste-gravsteder, grøn omstilling og færre hænder.

Fra mandag den 22. april og nogle uger frem vil et anlægsgartnerfirma fjerne al perlegrus omkring kirken og så græs i stedet. Der er to stier ned til afdeling A1 bag ved kirken. Den ene på tårn-siden vest for kirken vil blive lukket i en periode, til græsset er stærkt nok, og vi vil derfor bede folk om at gå af asfalt-stien øst for kirken.

Der vil i samme forbindelse blive fjernet mange småstier på hele kirkegården. Det er gammelt asfalt, flisebelægninger og perlegrusbelægninger, der alt sammen bliver erstattet med græs.

Mere information kan fås ved henvendelse til personalet eller på telefon 8614 1879 på hverdage mellem kl. 11 – 13.