Konfirmation i Viby

Præst velsigner knælende pige

For at blive konfirmeret skal man være døbt og have gået til konfirmationsforberedelse. Selvom man ikke er døbt, kan man godt gå til konfirmationsforberedelse, men man skal være døbt inden selve konfirmationen.

Til konfirmationsforberedelsen lærer du om kristestendommen og dens fortællinger, historier og traditioner, og du taler med præsten og dine kammerater om mange af livets store spørgsmål.

Tilmelding til konfirmationsforberedelse

Viby Skole og Interskolen

Tilmeldingen til konfirmationsforberedelse og konfirmation i 2024 skal ske digitalt med NemID på hjemmesiden folkekirken.dk.

Hvis I som forældre har fælles forældremyndighed, skal I begge give samtykke til tilmeldingen.

OBS: Både forberedelsessogn og konfirmationssogn er i dette tilfælde er Viby Sogn, Aarhus, og skal angives i skemaet som sådan - også selv om I måtte bo et andet sted. Ellers bliver jeres barn ikke registreret som tilmeldt her hos os.

Den digitale konfirmandtilmelding er åben mellem 1. januar og 30. november, og du kan tidligst tilmelde dit barn året før konfirmationen.

Konfirmanderne skal være tilmeldt inden konfirmationsforberedelsesforløbet begynder.

Link til tilmelding - klik her

Linket åbner en ny side hos folkekirken.dk. Tilføj her barnets skole og klasse i feltet "Yderligere kommentarer".

Hvis du har brug for at tilmelde dit barn senere, eller behøver hjælp til tilmeldingen, er du velkommen til at kontakte Det fælles Kirkekontor Aarhus Syd

Hvis dit barn er døbt i udlandet eller et andet kristent trossamfund, skal du aflevere en kopi af dåbsattesten hos Det fælles Kirkekontor Aarhus Syd.

Har du spørgsmål til undervisningen - hvorfor, hvordan, skal vi eller skal vi ikke - så er du altid meget velkommen til at kontakte en af kirkens præster, se kontaktinformationerne her.

Vestergårdsskolen

Fordi I som konfirmander både skal undervises i Viby Kirke og Ravnsbjergkirken, skal I ikke tilmelde jer via den digitale tilmelding her i Viby Sogn.

I har forhåbentlig modtaget et brev via AULA, hvor der også var et tilmeldingsskema vedhæftet. Det skal I udfylde og medbringe til velkomstmødet eller til den første undervisningsgang.

Skemaet finder I også her: Tilmeldingsskema - Vestergårdsskolen

Konfirmationsdatoer i 2024