Viby Kirkes Børnekor

Gif med børnekor

Kom og syng dig glad!

Har du lyst til at gå til kor, og er du mellem 7 og 10 år, så er Viby børnekor noget for dig.

I Viby Kirkes Børnekor synger vi både rytmiske sange, sjove børnesange, salmer, viser og sange fra andre lande. De fleste sange deler vi op i flere stemmer, men man synger aldrig alene på en stemme.

I Viby Kirkes Børnekor lærer du at bruge stemmen på en sund måde, og vi bruger kroppen, så stemme og krop forenes gennem dans/koreografi, body percussion, klap, tegn og fagter.

Du lærer musikalfabetet at kende, noder og musikkens fantastiske sprog og verden.

Der er ingen optagelsesprøve. Viby Kirkes Børnekor er for alle sangglade drenge og piger! OG det er GRATIS.

Vi øver i det smukke kirkerum, så du bliver også vandt til at synge i kirken og med kirkeårets gang.

De sange, du lærer, skal bruges til forskellige koncertarrangementer og børnegudstjenester m.m. Fx i forbindelse med høstmarked, Luciaoptog på plejehjem og forårskoncert.

Koret øver hver onsdag fra 14.15-15.15, og vi slutter af med et glas saft og kiks/kage.

Forårssæsonen starter onsdag 28. februar.

Tilmelding skal ske til kirke- og kulturmedarbejder, Sanne Noer, på kk-medarbejder@vibykirke.dk eller på tlf. 2444 0292.