Sogneindsamlingen

Søndag den 8. marts er der sogneindsamling i hele landet, også i Viby.

Folkekirkens Nødhjælp har siden 1999 gennemført en årlig husstandsindsamling kaldet Sogneindsamlingen. Viby Kirke har deltaget i alle årerne, da vi ser det som en vigtigt del af kirkens arbejde at hjælpe andre. Indsamlingen er den 2. søndag i marts. Vi har ruter i forskellige længde og ruter foran butikker.

Næste sogneindsamlingen finder sted søndag den 8. marts 2020, så mød op i sognegården på Grundtvigsvej 4 mellem 10-12 og få en rute og en indsamlingsbøsse. (For at deltage behøver du ikke tilmelde dig på forhånd - du møder bare op)

Temaet for indsamling 2020: For klimaforandringernes største ofre

Folkekirkens Nødhjælps Indsamling er dedikeret til verdens fattigste, som lider hårdest under klimaforandringerne.

Søndag den 8. marts 2020 samler vi ind til mennesker, der intet forsvarsværk har, når katastrofen rammer. Ingen broer, der kan bringe dem i sikkerhed. Ingen vandreserver, når tørken rammer. Ingen mad, når ressourcerne slipper op.

Klimaforandringerne er én af hovedårsagerne til, at 821 millioner mennesker – svarende til hver niende verdensborger – sulter.

Læs mere om sogneindsamlingen på Folkekirkens Nødhjælps kampagnesideFolkekirkens Nødhjælp arbejder for at hjælpe verdens fattigste til et værdigt liv, uden hensyn til tro, race eller politisk overbevisning.

Stor tak til alle jer, der tidligere har samlede ind, givet et bidrag eller hjulpet på anden måde.